Terkejut bila Ustaz Kazim dedah sumbangan kerajaan PH Perak untuk tahfiz beliau!

Tontonlah video di bawah ini bahawa Ustaz Kazim telah menerima peruntukan daripada kerajaan Pakatan Harapan Perak sebagai sumber untuk pusat pendidikan diteruskan.


Inilah kerajaan Pakatan Harapan yang disanjung tinggi. Mereka bertindak dengan pantas sekali. Hanya dua bulan memerintah negara, mereka dapat membuat perubahan dan tindakan dengan secepat mungkin. Jadi, janganlah menyoal lagi tentang manifesto dan bilakah mereka akan menunaikan janji. Perkara-perkara yang dalam manifesto itu ada yang mudah dan ada yang rumit.

Lihatlah Ustaz Kazim yang kini telah menerima tawaran untuk mewujudkan diri dalam pelbagai ceramah dan memanfaatkan orang ramai. Ini juga bermaksud pusat pendidikan akan mendapat penyelesaian dalam masalah kewangan. Jadi, pihak kerajaan bukan sahaja memberi peruntukan kewangan sahaja kerana tanpa sumber yang lebih baik, peruntukan itu akan habis diguna juga. Inilah bak kata janganlah beri ikan sahaja, kita kena mengajar untuk memancing.

Dengan situasi yang sebegini, haraplah pusat pendidikan tersebut akan terus dioperasi seperti biasa dan memanfaatkan banyak lagi orang. Pendidikan amat penting sebagai asas negara. Tanpa pendidikan yang baik, rakyatlah yang menyusahkan pada masa depan. Terutamanya pada zaman sekarang, orang ramai hanya mementingkan pendidikan kemahiran sahaja dan selalu abaikan pendidikan agama. Tak kira apa pun agama tersebut, hanya pendidikan agama sahaja yang mementingkan nilai moral seseorang dan pendidikan tersebut patut diteruskan bagi kehidupan yang aman dan damai bagi masyarakat yang berbilang kaum ini.

Apa-apa pun, jom tonton video di bawah. Terkejut bila Ustaz Kazim dedah sumbangan kerajaan PH Perak untuk tahfiz beliau! Saksikan

Sumber : dharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==