Memalukan.. Anggota tentera main Tik Tok ditegur berhenti

Tontonilah berita ini. Lihatlah warga Anggota Tentera Malaysia yang bermain TIK TOK kena diberi amaran dan ditegur supaya berhenti permainan tersebut. Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.


Menurut kepada pihak berkenaan, warga Anggota Tentera Malaysia perlu mematuhi peraturan-peraturan yang telah ditetapkan dan janganlah memalukan anggota tentera dengan keseronokan sendiri.

Pusat Operasi Pertahanan Siber, Kementerian Pertahanan juga membuat kenyataan di Facebook bahawa semua anggota tentera Malaysia dilarang memuatkan video yang bertujuan untuk keseronokan dengan memakai pakaian seragam tentera.

Menurut pihak berkenaan, semasa mereka memuatkan video peribadi ke Facebook, mereka kena memastikan bahawa tindakan mereka tersebut dalam video tidak menjejaskan imej Anggota Tentera Malaysia tidak kira mempunyai niat sengaja ataupun tidak sengaja. Mereka kena memakai baju biasa sahaja dan bukan dalam pakaian seragam tentera.

Sebenarnya kenyataan tersebut hanya berlaku di Malaysia sahaja. Perbuatan tersebut adalah dibenarkan di semua negara lain terutamanya di negara barat. Mereka berbuat demikian untuk memberi imej kepada rakyat bahawa pihak berseragam bukanlah pasukan yang serious sahaja. Mereka juga merupakan insan biasa dan bolehlah rakyat mencari bantuan daripada mereka jika diperlukan.

Apa-apa pun, info di atas adalah sekadar kongsi maklumat. Sekarang mari kita tonton video di bawah. Memalukan.. Anggota tentera main Tik Tok ditegur berhenti. Saksikan

Sumber : dharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==