Mengejutkan! Daim pecah rahsia dedah ada pembelot yang melindungi Jho Low

Mengejutkan! Daim pecah rahsia dedah ada pembelot yang melindungi Jho Low. Netizen: "X payah nok berunding sgt lah..dpt tangkap heret dia sekali dia ke mahkamah..mcm Jib ngan Mah. Buang masa je.." Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.
Sebahagian daripada masalah dalam menangkap ahli perniagaan buruan Low Taek Jho, atau Jho Low, adalah terdapat moles dalam perkhidmatan awam dan agensi penguatkuasaan terus memberi maklumat kepada ahli-ahli kerajaan Barisan Nasional sebelum ini, Pengerusi Majlis Penuaian (CEP) Tun Daim Zainuddin kata dalam laporan Channel NewsAsia (CNA). Daim memberitahu CNA bahawa Low telah menghulurkan bantuan kepadanya untuk mencari aset yang dikaitkan dengan 1Malaysia Development Bhd (1MDB). Beliau juga meminta supaya kerajaan memberikannya imuniti.

"Saya tidak tahu apa peranan dia bermain, saya katakan kenapa kamu tidak kembali dan berbincang dengan saya terlebih dahulu," kata Daim dalam laporan itu. "Dengan aset itu, beliau berkata beliau boleh membantu kami mendapatkan semula aset dan memberi kami satu atau dua nama (orang yang terlibat). Saya berkata (meminta) mereka datang untuk berjumpa dengan saya."

Mengenai permintaan imuniti, Daim berkata: "Saya mengatakan kepadanya 'tidak', jika dia mahu membantu, lebih baik kembali terlebih dahulu supaya kita dapat membincangkannya, dia mendakwa dia tidak bersalah, jadi jika anda tidak bersalah, anda akan kembali ke sini. sedang lari? "

Sumber : dharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==