Ikat jamin Rosmah RM1 juta, bukan Najib yang menjamin tapi ...

Ikat jamin Rosmah RM1 juta, bukan Najib yang menjamin tapi ... Netizen: "Baru 2jta je sbntar lgi kita liat sndri bjta2 kluar lgi.Siap2 lah org kuat UMNO bergolok gadai ye.Its payback time rakyat menanti dgn penuh ksbaran.Jeriji besi menanti." Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Datin Seri Rosmah Mansor, isteri bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, telah membayar RM1 juta daripada ikat jamin RM2 juta yang ditetapkan oleh Mahkamah Sesyen Khamis lalu atas tuduhan pengubahan wang haram. Dua wanita yang dipercayai penjamin Rosmah tiba di kompleks mahkamah, kira-kira pukul 10.15 pagi dan pergi ke kaunter di tingkat bawah bangunan untuk menandatangani dokumen mengenai jaminan. Para wanita, yang berkawan dengan Rosmah, meninggalkan bangunan kira-kira pukul 11.15 malam. Rosmah tidak hadir semasa pengaturan pembayaran jaminan.

Jumlah baki jaminan perlu dibayar sebelum atau pada 11 Okt, mengikut perintah mahkamah. Pada 4 Oktober lalu, Rosmah didakwa dengan 17 pertuduhan pencucian wang melibatkan lebih RM7 juta. Pada permulaan pertama hingga ke-12, Rosmah didakwa terlibat dalam transaksi yang melibatkan hasil daripada aktiviti yang menyalahi undang-undang dengan membenarkan wang berjumlah RM7,097,750 untuk dimasukkan ke dalam akaunnya. Beliau didakwa melakukan kesalahan di tingkat bawah bangunan cawangan Bangunan Getah Asli Affin Bank Bhd di Jalan Ampang, di sini, antara 4 Disember 2013 dan 8 Jun tahun lepas.

Pada 13 hingga 17, dia didakwa terlibat dalam pengubahan wang haram dengan tidak memberikan pulangan ke atas jumlah wang yang dimasukkan ke dalam akaunnya, seperti yang dikehendaki di bawah Seksyen 77 (1) Akta Cukai Pendapatan 1967.

Sumber : dharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==