'Ramai tak tahu akaun peribadi terima gaji saya juga dibekukan' - DS Najib

"Ramai Tak Tahu Akaun Peribadi Terima Gaji Saya Juga Dibekukan" - DS Najib. Netizen: "Mesti ada sbb pihak berkuasa beku kn akaun2 anak n cucu kau jib.... mngkin duit2 yg kau curi kau masuk kn ckit2 dlm akaun anak cucu kau, sape yg tau.... biar lh pihak berkuasa siasat cara telus dan berintegriti jib...." Anda boleh scroll ke bawah tonton video terus, untuk mengetahui info yang lebih lanjut dan lengkap.

Akaun bank peribadi Datuk Seri Najib Razak dibekukan minggu lalu, kata bekas perdana menteri itu. 
Najib berkata beliau hanya menyedari akaunnya dibekukan apabila cek peribadi beliau dikeluarkan untuk pembayaran rawatan perubatan anaknya. 

"Akaun bank ini tidak mempunyai urus niaga lain, kerana ia hanya digunakan untuk menerima gaji saya sebagai Ahli Parlimen dan pencen saya sebagai Menteri Besar Pahang," katanya dalam satu kenyataan di Facebook Rabu (11 Julai). "Akaun ini tidak ada kena mengena dengan politik, tidak ada kaitan dengan perkara yang berkaitan dengan siasatan yang dijalankan oleh pihak berkuasa," katanya.

Tanpa menamakan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), beliau berkata beliau telah mematuhi siasatan pihak berkuasa tetapi masih menjadi mangsa "politik lumpur" dan "tindakan keras oleh Kerajaan pada hari itu". Beliau berkata kelakuan yang tidak wajar agensi berkenaan dan masa pembekuan akaun saya tidak dijelaskan.

Sumber : dharian
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==